Nieuwjaarsbrief 2016





Plannen worden lijstjes,
bucketlijsten vol. 
Met energie voor twintig man 
belooft '16 stapels lol!
 
Ik strooi met wensen
voor hem, voor haar en ook voor jou.
Het beste, fijne feesten
en alles wat je willen zou.

Voor wie vlucht van oorlog en geweld
wens ik een grenzeloos ontvangst.
Van harte en met open armen,
hier mag je zijn, zonder angst.

De verliefde puber
wens ik dat ie zoenen mag.
En vlinders, die ontsnappen kunnen
en dat de wereld aan zn voeten lag.

Onze lucht
wens ik wat rust
een indrustrie met toekomstplannen
en koolstof uitgeblust.

Alle vrij gezellige vrienden en vriendinnen,
mezelf incluis, dat spreekt,
wens ik, naar smaak, een debuut-plaat of een single
die als muziek door de muren breekt.

Aan wie soms eenzaam is
wens ik lichtpuntjes en een hoop hoop.
En bel me als het nodig is
want vriendschap is niet te koop.

Alle verse gieter-fiere ouders
wens ik 48 uur in een dag.
Frisse nachten en een speelmat.
Dat je ervan genieten mag.

De boze man
wens ik een roze bril
De sociale media die zwijgt
omdat hij ook eens rusten wil.

 Mijn huis wens ik een make-over
met mooie kleuren en een zithoek.
Dan droom ik dat ik wakker word
en de kamer nét is als in dat boek.

De dertiger
Die hoeft niets meer, behalve es vrijen in de wei.
En je bent in goed gezelschap
Want volgens jaar kom ik er ook bij! 
 

Reacties