Achterhoede

   

De tikkende regen had iedereen uit z'n slaap gehouden. Met kleine oogjes zaten we aan het ontbijt, bepakt en bezakt, klaar om te vertrekken naar La Fortuna.
  
Onze chauffeur Gustavo vertelde dat aanhoudende regen in deze periode echt abnormaal was en nog 2 maand zou duren. Een luchtstroom die vanuit Amerika kwam, ofzoiets. Zondag gaan we richting een ander gebied, waar de zon wel schijnt :-) .
  
In de gietende regen vatten we de 40 kilometer aan voor vandaag. Het eerste stuk vlak, daar ging ik als een speer. Eens op de fiets kan de regen mij niet veel meer schelen. Door de warmte krijg ik het nooit echt koud.
  
Vanaf de eerste klim moest ik lossen en vervoegde ik de achterhoede. Daar fietst onze mecanico Edouardo ook mee. In een ferm stuk vals plat, kasseibaan, kreeg ik het ferm lastig maar ik gaf niet af! Als jongste van het gezelschap mocht ik toch echt niet plooien. De oudste reisgenote wordt volgende maand 69, maar ik kan haar niet bijhouden bij het klimmen.
  
Door de regen heel weinig foto's van vandaag. We zagen een leguaan, yuca- en andere plantages. Maar ik denk dat wij zelf vooral de bezienswaardigheid van de dag waren. Een bende zotten die fietsten in Costa Rica, in de gietende regen dan nog wel. Aanmoediging verzekerd! 
  

Reacties