Soundtrack: playback time!

  

Ik blijf nog even hangen in de tijd van tattookettingen, glitteroogschaduw en rode meshes in mijn haar. We droege Vans of Buffalo's. En ook soms eens Dokter Martens. Skeeleren deden we in het Boudewijnpark en de echte skater kon er zich onderscheiden met een skatebord. We pimpten onze kleren tot de ideale olifantenpijp gevonden was. Op Messenger en ICQ was mijn ASL 12/V/Brugge.
  
Voor mijn verjaardag kreeg ik een eigen radio (mét casseterecorder en cd-speler), de poort naar mijn muzikale onafhankelijkheid. Op familiefeesten ging ik altijd naar huis met een paar cadeaubonnen van de bilbo. TMF en MTV zorgden voor beeld bij de klank.
  
Topradio bracht de taterradio van Peter Hoogland. Denk aan Gunter D avant la lettre met een vreemde combinatie van de kwakhak, Thunderdome en bellende luisteraars. Het gevolg: heel wat nachtjes gekluisterd aan mijn radio voor humor waar ik toen vast nog te jong voor was.
  
Meekwelen met alle liedjes was een must. Met een cassette in de aanslag mocht ik mijn vaste afspraak met de ultratop 50 uiteraard nooit missen. Elke nieuwkomer zorgvuldig getapet om erna grijs te draaien tot de rest van het gezin er zot van werd. Zo kwam er een limiet op de volumeknop. Dat weerhield me er niet van om alles mee te kwelen zodat mijn stem zich op den duur in een soort van permanente staat van heesheid bevond.
  

  
    

Reacties