Soundtrack: kampvuur en gitaren

  

Cactus festival, Dudstock en Dranouter waren onze zomerse hoogdagen met West-Vlaamse totentrekkerie op z'n best. Verkleinwoordjes waren niet op z'n plaats met De Dolfijntjes en De Heideroosjes.  Het wegtikken van de tijd, daar hadden we toen weinig last van. 
 
De cd's van The Offspring en Green Day mochten uiteraard niet ontbreken in mijn collectie. Zo brak officieel mijn "rockperiode" aan. De moshpit in, haren los en shaken met dat hoofd! Dan denk ik spontaan terug aan Nickelback (How You Remind Me), Garbage (I Think I'm Paranoid), 3 Doors Down (Kryptonite), Green Day (American Idiot)Lenny Kravitz (American Woman)Third Eye Blind (Semi-Charmed Life), ...
 
Even later ontdekte ik het jeugdwerk. Op de Brakelse kinderboerderij vond ik een plek om jong te zijn (én te blijven), onbetaalbare ervaringen op te doen en hooizolders vol herinneringen te bouwen. Zomerkampen lang met veel kinderen, brood bakken en vriendschappen voor 't leven. Sommige bleken één zomer te duren, andere overleefden de tand des tijds en zorgen tot vandaag voor muziek en smaak in mijn leven ♥ . Ik kom er nog steeds met veel liefde om de prinsenprei te lijf te gaan met de knoedelmajoor. Ik ontdekte er liefde voor expressie, presidenten en kampvuurmomentjes tussen de geiten met marsmellows, slaapzak en gitaren.

Drie maal drie is negen, ieder zingt z'n eigen lied.
  
Ik bereikte de uitgaansgerechtige leeftijd en in ruil voor het poetsen van de badkamer maakten we de Brugse Langestraat onveilig. Onmogelijk dat ik in mijn hometown zonder nostalgische gevoelens binnengluur bij The Crash en De Kelk. Het was vooral DJ Squally die er zorgde voor enige beschaving in mijn muzikale herinnering. Ik verplicht mezelf het bij 15 liedjes te houden, of deze lijst wordt echt eindeloos.

Reacties