de winter is zo koud

T is winter ... en ik heb een haat-liefde verhouding met dat seizoen.

Ingeduffeld met een fleece vanop de bank vloeit een winterklaagzang op papier. Een vrij atypische Anne-blog deze keer. Een probeersel. Want het mag ook eens wat minder zijn.

Vandaag is er weinig winter-liefde te bekennen. Alhoewel.
 
ik hou niet zo van de winter,
de winter is zo koud


en
      ik vind kunstmatig verwarmde ruimtes niet zo fijn,
en
      dan die zon. Die schijnt zo weinig
en
      als ze er dan is, lijkt het alsof ze er geeneens écht wil zijn.
   
en
      in de ochtend zijn er van die ijsplekken overal
en
     mijn sjaal van schaap schuurt en prikt
en
     t is zo koud op mijn fiets. Dàt is nog t ergste van al.

en
      ik weet niet wat ik kopen zal
en
      ook niet wat ik krijgen wou
en
      ik heb eigenlijk alles al.
  
en
       dan moet ik overal naartoe en vanalles doen
en
      daar hoor ik dan vrolijk te zijn
en
      dan ook nog die plakkerige zoen.
      
en
       alles is zo stil
en
       de natuur slaapt zo diep
en
       dat terwijl ik gewoon de zomer wil.

en
      de nachten zijn soms bang
en
      de dagen zijn te kort
en
      de winter duurt zo lang.

      
ik hou niet zo van de winter,
want
      dan loopt iedereen zo te zeuren.
  

  
  

Reacties